2012. november 28., szerda

Hogyan: éljük túl a karácsonyi vásárlást stresszmentesen?

Ahogy azt ígértem, a stresszmentes karácsonyi vásárlásról külön bejegyzést írtam, mert szerintem nagyon fontos, hogy az ünnepekre való készülésben ne a stressz legyen az uralkodó. Ahhoz, hogy mi tudjuk uralni a helyzetet, szerintem néhány dolgot érdemes megfogadni, illetve betartani. Ezek nem is igazán szabályok, csak amolyan jó tanácsok.

Mint már említettem régebbi bejegyzésekben is, minél előbb rászánjuk magunkat a feltérképezésre, az utánajárásra, annál előbb és annál boldogabb karácsonyunk lehet. Ha viszont utolsó pillanatban szeretnénk bevásárolni, igen könnyen előfordulhat, hogy stresszelni fogunk. Például azon, hogy vajon van-e még abból a termékből, amit kinéztünk, vagy mi van, ha nem találunk megfelelő ajándékot, akkor mit vegyünk vagy inkább készítsünk vmit?
Ahhoz, hogy ne stresszeljünk vásárlás közben, sokat tud segíteni, ha konkrét listával érkezünk. Arra az esetre sem árt felkészülni, hogy mit veszünk akkor, ha valamit nem kapunk meg, és biztosan nincs már időnk karácsonyig beszerezni máshol. Erre a listára úgy kell tekinteni, mint egy segédletre, hiszen azt a célt látja el, hogy nekünk segítsen, ha valami közbejön. :)

Mikor érdemes vásárba/bevásárlóközpontokba menni? Hétköznap, és akkor is inkább a korai időpontokban (nyitástól délig, illetve 2-3 óra felé), hiszen ekkor nincsenek olyan sokan. Már sok üzletben karácsonyi zenékkel lehet találkozni, aminek ilyenkor még lehet, nem annyira örülünk. Ha zavar minket a zene, akkor meg kell próbálni kikapcsolni, egyéb esetben csak felidegesítjük magunkat.

Én alapvetően szeretek ajándékozni, és nem is igazán azért szeretem a karácsonyt, mert fúú mit fogok kapni, hanem a hangulatát szeretem, az előkészületeket és azt, hogy együtt van a család. Na meg persze jókat lehet együtt enni-inni, és olyan szeretettel teli ez az ünnep. És persze az már csak mellékes, hogy nem kell dolgozni, és nyugiban lehet készülni. :)
Szerintem a karácsonyra ráhangolódni nem csak a zenékkel lehet, de azzal is, ha képeket nézegetünk a neten. Én elég sokat böngészek mostanában weheartit.com-on karácsonyi képeket nézegetve, és olyan megnyugtató és jó érzés tölt el. Ha stresszes vagyok ez megnyugtat és jó kedvvel tölt el.

Sok nő érezheti úgy, főleg, ha már gyerekei vannak, hogy minden házimunka rá hárul a karácsonyi készülődésben. Erre remek megoldás lehet, hogy bevonjuk a gyerekeket is a készülődésbe: sütés-főzésbe. A karácsonyfa díszítés nálunk közös program, amit mindannyian nagyon élvezünk. Nem mondom, hogy nem stresszmentes, mert mindig van valami kis akadály, amit el kell hárítani, de felesleges stresszelni, mert megoldódik magától. Persze ezt könnyű mondani, de így van!

Sajnos mostanában nekem a karácsony hangulatába kicsit bezavar a vizsgaidőszak, ezért az utóbbi pár évben kidolgoztam azt a startégiát, hogy időben bevásárolok. Mivel tanulás mellett nem igazán lenne szabadidőm böngészni, maximum az interneten, így a korai bevásárlós típusba sorolom magam. :) Ha időhiányban szenvedünk, akkor az internet jó barátunk lehet még, de itt is érdemes figyelni a véleményeket (krémmánia, vásárlói értékelések, stb.), illetve a szállítási, fizetési feltételeket is!
Nálam a téli hangulathoz szervesen hozzátartoznak a gyertyák, mécsesek is, ezért tanulás közben illatos kis mécsest gyújtok, és olyan otthonosabban érzem tőle magam.

Szerettek készülni karácsonyra? Melyik a kedvenc részetek a készülésben?
- képek: weheartit -

2 megjegyzés:

  1. Szeretek készülni a karácsonyra, olyan jó kitalálni, figyelni, hogy mi tetszene/tetszik annak, akinek keresek. :D A készülésben a csomagolás a kedvenc részem, amikor már minden megvan és szépen becsomagolva várják, hogy gazdájukhoz kerüljenek. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én az egész ünnepet imádom, a hangulatát, a készülődést, a közös programokat, az ajándék vásárlást, és kapni is szeretek. A díszeket is nagyon imádom kitenni, dekorálni a lakást, közösen enni a családommal. Szóval : Mindent! :)) A tavaly év végénk nagyon borzalmasra sikerült és idén örülök hogy minden másképp lesz. Nagyon jól összefoglaltad itt a dolgokat. Az ünnep nem szabadna hogy stressz-forrás legyen, senkinek.

      Törlés