2013. január 11., péntek

Látnivalók: Places to see #5

Ahogy azt már írtam facebook-on is, végeztem a vizsgaidőszakommal, így semmi sem gátolhat meg abban, hogy hosszabb lélegzetvételű bejegyzéseket is készíthessek Nektek! :) (és persze a magam szórakoztatására)
Mára Lengyelországot választottam, mert itt is sok szép hely van, amiket érdemes lehet felfedezni!
Lengyelországban két nagyobb várost néznék meg, ezek Krakkó és Varsó.

Kezdjük Krakkóval! Többnyire utcaképeket mutatnék ez alkalommal, egy-két helyet kiemelek, hogy mit láthattok a képeken.

Krakkó télen

A krakkói Mária-templom
Lengyelország kulturális fővárosa Krakkó 
A Wawel 

A Wieliczkai sóbarlang:
A 14.századtól egészen 2007-ig bányásztak itt sót. A bánya jelenleg múzeumként üzemel, 1978-tól pedig az UNESCO világörökségi listáján is szerepel. Szerintem gyönyörű szép, sok-sok képet mutatok külön erről:






És lássuk Varsót! Itt is csak feliratokkal jelzem a nevezetességeket.
Elnöki palota 

A varsói felkelés múzeuma 
A varsói felkelés múzeuma 
Chopin múzeum
Filtry vízmű
Varsó, Praga 
Körbástya, barbakán
wilanówi kastély és plakátmúzeum
Voltatok már Lengyelországban? Kimennétek megnézni valamelyik látványosságot?
(Apróbetűs rész: a képeket google-ről találtam, nem én készítettem.)

6 megjegyzés:

  1. annyira szerencsésnek érzem magam,hogy Krakkóban is járhattam,csodás hely! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ó, de jó! és a sóbányában is voltál? :)

      Törlés
    2. igen-igen,nyáron még posztot is írtam belőle :) http://alanora.blogspot.hu/2012/08/lengyelorszagi-elmenyeim.html

      Törlés
    3. pedig még rémlik is, h láttam ezt a posztot! :)

      Törlés
    4. "tudod a korral jár..:D" na jó nem,de annyi mindent olvasunk,oly sok blogot, hogy mindenre nem emlékezhetünk :)

      Törlés