2013. március 3., vasárnap

Film ajánló

Egy filmajánlót készítettem mára, méghozzá arról a filmről, amit nemrégiben szerencsém volt megnézni a moziban. Az Anna Karenina című film a cári Oroszországban játszódik, 1874-ben. Ekkoriban a szerelem nem egy nagyon ismert fogalom volt.
Vronszkij gróf
Kiderül, hogy Anna Karenina bátyja, Sztyiva félrelépett. Anna, hogy békítse testvérét és sógornőjét, Moszkvába utazik. Itt a társadalmi életbe is belép, ugyan férje és fia otthon, Szentpéterváron várják. Anna megismerkedik egy bizonyos Vronszkij gróffal, aki a legkevésbé sem unszimpatikus Anna számára. Életében először tapasztalja meg a szerelmet. Mindeközben több szálon is fut a cselekmény, Levin Kitty kezét szeretné elnyerni, ám a lány Vronszkij grófba szerelmes. Legalábbis azt hiszi. 
Anna Karenina
Nem célom elárulni az egész történetet, és azt sem hogyan zárul a történet, beteljesedhet-e Anna szerelme Vronszkij gróffal... Most inkább a filmről szeretnék néhány szót mondani. Színház jellegűen rendezték a filmet, amely, amikor olvastam kritikákban, kicsit visszavett a lelkesedésemből, nem tudtam ez vajon előny lesz-e vagy inkább hátrány. Azt hiszem inkább előbbi volt, hiszen régen sokat jártunk a családdal színházba, így nem áll távol tőlem a dolog. Viszont egy idő után el is felejtettem, hogy színpadias díszletek között zajlik az esemény, és teljesen át tudtam adni magam a történetnek. Persze a táj, a fű, stb. nem mű volt. 
További érdekesség, hogy a filmben egy kis betekintést is nyerhetünk az akkori öltözködésbe.
Azt a kis párnácskát azért tették a ruha alá, mert akkoriban a nagy popsi volt a divat. Fardagály néven volt ismert a párna. Érdekes egy dolog volt, de nagyon tetszenek a filmben a ruhák.
Keira és Joe
Ami számomra nagyon kellemes volt a filmben, hogy számomra kedves színészek és színésznők játszották a nagyobb szerepeket, mint Keira Knightley, vagy Matthew Macfadyen, akik mindketten dolgoztak már együtt Joe Wright rendezővel is. Külön is, de együtt is dolgoztak már, az egyik kedvenc filmemben, a Büszkeség és Balítélet 2005-ös feldolgozásában. Keira ezen kívül még a Vágy és vezeklésben dolgozott Wright-tal. 
Most pedig Matthew-ról néhány kép, amely szerintem érdekes, hiszen én először, amikor Sztyiva szerepében megláttam, csak annyit tudtam, hogy ó, de ismerős, honnan ismerős? Aztán összeraktam a képet. Egy igazi átalakuló művész.
Civilben
Az Anna Kareninában, Sztyivaként.
És végül Mr. Darcy-ként a Büszkeség és balítéletben.
Összességében egyáltalán nem bánom, hogy megnéztem a filmet, sőt egyre inkább úgy érzem, hogy teljesen magával ragadott, és mindenképpen megnézem még ezt a filmet párszor. Nagy kedvenc lesz. Nem csak a történet miatt, hanem mert annyira jól rendezték meg, hogy az ember hiába is tiltakozna, ezt a filmet nem lehet nem szeretni. :)

Láttátok már a moziban? Tervezitek?
- képek: google -

2 megjegyzés:

  1. Mi is moziban láttuk, ráadásul a már csak a 3. sorban volt hely, így még jobban beleestünk a filmbe :) Legjobban az operatőri munka tetszett, káprázatos képek tárulnak elénk. Nagyon izgultam végig, imádtam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem is nagyon tetszett, magával ragadó filmes megoldás és történet :)

      Törlés