2014. május 28., szerda

Hogyan: álljunk talpra egy nehéz helyzetből?

Azt hiszem a mai bejegyzés kifejezetten jól jön most nekem is, mivel ma arról fogok írni, hogy egy nehéz helyzetből miképpen is lehet kilábalni. Régebben voltak ilyen "hogyan" bejegyzéseim, ezzel a maival kicsit felidézzük ezeket. :)
Forrás
Sajnos bárkivel előfordulhat, hogy valami nem úgy alakul az életében, ahogy azt eltervezte, legyen ez a tanulmányait érintő dolog, vagy családi, anyagi vonzatú. Tudom én is, hogy amikor rossz híreket kapunk, rossz dolgok történnek, nehéz talpra állni, és újra dagadó önbizalommal lenni a világ felé. Nehéz azt mondani, hogy igenis, meg tudom csinálni, mert sérül az önmagunkba vetett bizalom.
Forrás
Viszont mindenképpen szükséges rendbe tenni magunkban ezeket a dolgokat, ha sikerrel szeretnénk járni. Ezért összegyűjtöttem néhány motiváló gondolatot, hogy mihamarabb újra magabiztosak lehessünk.
1. Rossz dolgok mindenkivel történnek. Ezt el kell fogadnunk, és meg kell próbálnunk az apró szépségeket is észrevenni, amik körülöttünk történnek. A legjobb dolgok, amik kicsit is felvidíthatnak ingyen vannak!
2. A kudarcok sokszor nem is arról szólnak, hogy valamire nem vagyunk képesek, vagy valamit sosem tudunk elérni. Sokkal inkább arról van szó, hogy meg kell erősödnünk, inkább úgy kellene felfogni, hogy pontosan azért történt meg velünk, mert még képesek vagyunk túllépni ezen, és sokkal ügyesebbek/szebbek/jobbak/erősebbek lehetünk.
3. Amikor valami nem sikerül első nekifutásra, nem szabad azonnal letennünk róla! Ki kell tartanunk amellett, amit igazán el akarunk érni. Ismeritek ezt a képet? Szóval, tipikus, és nagyon igaz.
4. Soha nem szabad a negatív érzésekkel töltekezni, mert ha csak ezeket sulykolod magadba, a végén be is fogod vonzani. Tessék pozitívan gondolkodni. Képes vagy rá!
5. Minden helyzetben van megoldás, még ha nehezebben is lehet ráakadni, tehát megéri gondolkodni.
6. Minden csak választás kérdése. Ha pozitív a hozzáállásod, sokkal valószínűbb, hogy minden jóra fog fordulni, mintha folyamatosan aggódnál, stresszelnél, hogy mi lesz, ha így vagy úgy történik valami.

Szó, ami szó, most én is úgy érzem, hogy nem könnyű elfogadnom a kudarcot, amit ma vallottam, mert sokat készültem és tényleg nem érzem jogosnak azt, ahogyan értékelték a tudásomat. Szóval még jövő héten is találkozhatok ezzel a tantárggyal, ami egyáltalán nem vidít fel, de remélem kellőképpen fel tudok majd készülni rá, mert sok vizsgám lesz azon a héten és egyik sem nevezhető könnyűnek. :/ Csak bízom benne, hogy menni fog, most nem is nagyon tehetek mást.
Ti hogy szoktátok kezelni a nehéz helyzeteket?

4 megjegyzés:

  1. Jaj, de sajnálom! Én is ismerem ezt az érzést, és szerintem havonta egyszer még most is eszembe jut, pedig már jó pár éve nem gondom az egyetem, de az igazságtalanság nálam nagyon mély nyomokat hagy. Remélem, legalább csuklik az a tanár erősen, hadd legyen neki is rossz :-D

    A tanácsok pedig szuperek, nekem is jól jött ez most, és kicsit jobban érzem magam, és ígérem, pozitívan fogok gondolkodni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is így érzek, akárcsak te! :)
      köszönöm, ezeket személyes tapasztalataim ihlették, hirtelen felindulásból, de örülök, ha már csak egy embernek is jobb érzése lesz tőlük. :) nekem is most meg kell erősödnöm, és hinnem kell magamban, akkor menni fog :)

      Törlés
  2. Nagyon jó gondolatokat szedtél össze ezzel az egésszel kapcsolatban. Egyébként én is a pozitív gondolkodásban hiszek, igyekszem is alkalmazni, de csak azután, ha már egy kicsit "szenvedtem". szerintem fontos megélni a bánatot meg a bosszúságot is, persze nem sokáig, nehogy rossz hatással legyen a szervezetre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi! egyetértek veled ebben, ki kell adni magunkból a dühöt. én most ezen úgy érzem túl vagyok, úgyhogy mától lehet ismét készülni. :)

      Törlés