2014. december 4., csütörtök

Körömnyomdázási segédlet

A mai bejegyzésben a körömnyomdázásról olvashattok hasznos információkat, mivel nemrég kérést is kaptam arra vonatkozóan, hogy írjak erről a témáról. Úgy gondoltam, az alapokkal kezdeném, hiszen még én is kezdő vagyok a témában.
AZ ALAPOK:
1. Mire lesz szükséged?
  • Nyomdalemez
  • Nyomdabélyegző
  • Nyomdázáshoz alkalmas körömlakk
  • Lehúzó: ehhez ajánlatos egy lejárt bankkártyát, törzsvásárlói kártyát használni, szebben le lehet vele húzni a mintáról a felesleges festéket
  • Körömlakklemosó és vattapamacs: ezzel tisztítjuk meg a mintát
  • Körömreszelő (opcionális, én ezzel szoktam picit megreszelni a bélyegzőt, hogy jobban tapadjon a minta)

2. Hogyan kezdj hozzá?
Ha megvan minden alap kellék, akkor lakkozd ki a körmeidet az alapszínnel. Várd meg, amíg megszárad, ha lehet ne használj fedőlakkot, ugyanis, ha használsz a minta könnyen elkenődhet felvitelkor (megcsúszik), és ezt nem szeretnénk. Amikor megszáradt, akkor jöhetnek a nyomdázás kellékei. A nyomdabélyegzőt tisztítsd meg, töröld át lakklemosós vattával, és picit reszeld meg a felületét, hogy a lakk szebben tapadjon. A nyomdalakkal (vagy, amit erre a célra kineveztél annak) fesd be a mintát a lemezen, amit szeretnél a körmeidre felvinni, és húzd le a felesleget a kártyával. Ekkor megkapjuk a mintát. A bélyegzővel egy határozott mozdulattal vegyük fel a mintát. Itt arra figyelek, hogy ne a gurítós módszert alkalmazzam, hanem a teljes felülettel párhuzamosan nyomom a bélyegzőt a mintára, így nem kenődik el alapból. Ha jól csináltuk, erőteljes és határozott mozdulattal vettük fel a mintát, akkor hiánytalanul kell rajta lennie a bélyegzőn. Ha ez megvan, akkor viszonylag gyorsan fel kell applikálnunk a körmökre, mert némelyik lakk nagyon gyorsan szárad (különösen a speciálisan nyomdázáshoz készült lakkok). Amikor átviszem figyelek arra, hogyan kerül majd fel a minta, és egy szintén határozott mozdulattal rányomom a körmökre a mintát. Ha mindent jól csináltunk, akkor szépen kell látszódnia a mintá(k)nak. :) Minden körömre külön kell megtisztítani a lemezt és a bélyegzőt, megreszelni kicsit a bélyegzőt, és felvenni a mintát.
3. Egyéb tudnivalók:
Lakkok: vannak speciálisan nyomdázáshoz készült körömlakkok, amik sűrűek, és jól fednek, így nem lesz áttetsző a minta, amikor felkerül a körmökre. Azonban fontos megemlítenem, hogy nem csak ezek válhatnak be erre a célra. Ha nem szeretnénk ilyen nyomdalakkot vásárolni, akkor érdemes olyan lakkot választanunk a készletünkből, ami jól fed már 1 rétegben is, és nem szárad pillanatok alatt. Legalábbis a kezdő időszakban ne próbálkozzunk az extra gyorsan száradó lakkokkal.
A nyomdamintát mindig igyekszem lendületesen, határozottan, görgetés nélkül felvinni, nekem ez vált be. Van, aki a görgetős módszerre esküszik, ezt ki kell tapasztalni, hogy neked melyik működik jobban.
4. Ami nem vált be nyomdázáshoz, és ami igen:
Nekem az Essence fehér nyomdalakkjával gondjaim vannak, nagyon hamar szárad, és nem veszi fel a bélyegzőm olyan szépen a mintát. Nekem ez nem vált be.
Amiről tudom, hogy jól viselkedik, azok a Flormar Mirror lakkok (már az akciós kosárkában találjátok), illetve olvastam, hogy a metál finisű lakkokról általában az a vélemény, hogy jól használhatóak nyomdázásra. Szintén úgy tudom, hogy nagyon jól működik nyomdázáshoz az A-England lakkok bármelyike, a holo hatásúak biztosan.
Nyomdabélyegzőt a fenti képen látható fajtát javaslom beszerezni, ezt nagyon sokan szeretik, és tényleg a legjobb. Lelőhely az ebay-en pédául itt, vagy a "Nail Art Stamper" keresőszavakkal. A MoYou rózsaszínje számomra használhatatlan volt, úgyhogy ezt nem merem ajánlani.

Remélem hasznosnak találtátok ezt a kis bejegyzést, és minden fontos kérdésre választ kaptatok belőle, ami felmerült a nyomdázással kapcsolatban. Még én is kezdő vagyok ebben a témában, de hiszem azt, hogy ha helyesen csináljuk és sokat gyakorolunk, akkor sokkal jobbak lehetünk.
Hogy tetszett nektek a mai bejegyzés?

9 megjegyzés:

  1. Az első képen lévő felső nyomdalemez honnan van, milyen márkájú? Nagyon tetszenek rajta a minták. Engem pont az érdekelne, hogy melyik lemezt ajánlod és melyiket nem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. látod, mégsem gondoltam mindenre, pedig igyekeztem a legfontosabb dolgokat összeszedni! :)
      a nyomdalemezek MoYou-k, amik kaphatóak a Nailland honlapján vagy a standokon, vagy a MoYou honlapjáról is rendelhetőek. a felső lemez a festive 06-os :) van még a MoYou lemezeken kívül egy Pet'la darabom is, ennek mélyebb a mintája, eddig nem használtam, mert őszibb minták vannak rajta, így nem tudom véleményezni, de a MoYou-val minden rendben, merem ajánlani.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a választ! :)

      Törlés
  2. Nagyon szépen köszönöm, nagyon aranyos vagy, hogy megírtad a posztot! :) <3

    VálaszTörlés
  3. Számomra is nagyon hasznos volt, mert éppen most nyertem meg azt hiszem pont ugyanezt a nyomdalemezt, és régóta kíváncsi vagyok rá, de fogalmam sem volt hogyan működik. Már csak egy nyomdabélyegzőt kell beszereznem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, ha többen is hasznosnak találtátok a bejegyzést! :) Igyekeztem egy helyen összeszedni a legfontosabb infókat, persze nekem is nagyon jó, hogy Eleni barátnőm megsúgott néhány dolgot. :) az e-bayes nagyon jó, én mindenképpen ezt ajánlom, ha hozzá tudsz jutni.

      Törlés
  4. Szia, bocs, hogy elsőre kekeckedem, de minden nyomdázás után azért ne álljunk neki rögtön reszelni a nyomdázót, tényleg csak ha nem működik egyáltalán. Biztos a nyomdázó puhaságától is függ.
    Nekem a Naillandes nagyon puha nyomdázó bevált, a görgetés is, ki kell tapasztalni. De nagyon drágállom!! Legközelebb BPS-tól veszek.
    A lehúzója is jó, de tényleg jól le kell húzni a festéket.
    A nyomdázott körmeid nagyon szépek! A MoYou nyomdapaletta szerintem nagyon jó kezdőknek is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! semmi gond :) igazad van, nem kell mindig megcsinálni ezt, de egy kis reszelés nekem segít. nem eszeveszett módon szoktam, csak finoman.
      igen, mindenkinek más válik be, szerintem ez a körömtől is függ. mindenképpen ki kell ezt tapasztalni, utána pedig jöhetnek az alkotások. :)

      Törlés