2015. január 20., kedd

Könyvajánló: Cassandra Clare

Ma egy olyan írónőt szeretnék ajánlani nektek, akinek már igen sok könyvét olvastam, és eddig kivétel nélkül mindegyik nagyon tetszett. Könnyen megszerethető karakterekkel dolgozik, és olvasmányos könyvei születtek, amiket mindenkinek csak ajánlani tudok.
Első körben ismerjük meg kicsit jobban az írónőt! :)
Cassandra Clare amerikai szülők gyerekeként született Teheránban, és gyerekkora nagy részét utazással töltötte. Mivel a család sokat költözött, Cassandra a könyvekben talált otthonra, mindenhová vitte magával őket. A középiskolában rövid történeteket írt az osztálytársai szórakoztatására. A főiskolai évek után Los Angelesben, és New Yorkban élt, ahol különböző szórakoztató magazinoknál, lapoknál dolgozott. 2004-ben írta meg a Végzet ereklyéi sorozat első könyvét, a Csontvárost, amellyel belopta magát a fiatalok szívébe. A sorozat további öt résszel gazdagodott.
Forrás
Az első könyve nekem annyira tetszett, hogy egyszerűen nem tudtam letenni. Nagy hatással volt rám, alig vártam, hogy a következő rész megjelenjen. A Csontváros olyan világba kalauzol el, ahol az angyalok és démonok küzdenek egymással és semmit sem lehet biztosra venni. Léteznek ugyanis az árnyvadászok, akik életüket annak szentelik, hogy a démonoktól megtisztítsák a világot. A központi karakterek nagyon jól fel vannak építve szerintem, és fordulatokban is rendesen bővelkedik a Végzet ereklyéi sorozat. Összesen hat könyv jelent meg (Csontváros, Hamuváros, Üvegváros, Bukott angyalok városa, Elveszett lelkek városa, és végül a Mennyei tűz városa), mindegyik megvan, az utolsót még nem olvastam ki, de amennyiben szeretnétek bármelyikről olvasni részletesebben, jelezzétek. :) A Csontvárosból tavalyelőtt el is készült a mozifilm is, amire premier előtti vetítésre nyertem két jegyet. Ugyan a filmben 1-2 dolog másképp történik, mint a könyvben (ez evidens, számítani lehet rá), azért még mindig nagyon tetszett, ahogyan kivitelezték. Remélem a filmes terveket is folytatják majd, mert ebből a sorozatból nagyon szívesen megnézném a film verziókat is. :)
Forrás
A Végzet ereklyéi sorozaton kívül elolvastam a Pokoli szerkezetek trilógiát is, ami szintén nagyon tetszett. Az angyal című könyv az első a sorban, ebben a viktoriánus Angliába kalauzol el az írónő. Tessa Gray az egyik főszereplője a regénynek, akit az árnyvadászok a szárnyaik alá vesznek, amikor megmentik az életét. Tessára sajnos nem sok jó vár a későbbiekben, rájön ugyanis, hogy egy a szívéhez nagyon közel álló személy elárulta. Nagyon izgalmas könyvnek tartom. Tessának ugyanis nem elég megküzdenie a gonosz emberekkel, azzal a bizonytalansággal, hogy ki vagy mi is ő, de a szerelem is rátalál. Ez utóbbi azért egészen érdekes, mert nem egyetlen személy iránt érez erős kötődést, hanem két nagyon közeli barát iránt. Vajon ez a barátságuk végét jelentheti? A herceg a második könyv, végül A hercegnő című zárja a sort, ami nagyon izgalmas és egyben egy kicsit szomorú is.
Forrás
A Bane krónikák is nagyon érdekesnek tűnik, ezeket is szeretném elolvasni a közeljövőben. Valamint újabb könyvek fordításait várom, az egyik ilyen a The Dark Artifices, amit nagyon bízom benne, hogy magyar nyelven is el fogunk tudni olvasni, illetve a The Magisterium, ami 5 részes sorozat lesz és úgy tudom az első könyv már magyarul is megjelent. :)

Ti ismeritek Cassandra Clare könyveit, szeretitek ezeket a történteket?

8 megjegyzés:

  1. A Végzet ereklyéi és a Pokoli szerkezetek is várnak rám, csak már járjon le a vizsgaidőszak. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D átérzem a helyzetedet, én is mindig nagyon vártam a vizsgaidőszakok végét. szerencsére ebben a félévben már decemberben letudtam a vizsgákat, a suli meg még egy hónapig nem kezdődik el, szóval most tudok olvasni. :)

      Törlés
    2. Ma is volt vizsgám, az első. Itt csak most kezdődött el 15.-ével. Ennek ellenére befejeztem egy Lakatos Levente könyvet :D.

      Törlés
    3. de legalább akkor eddig pihenhettél :)

      Törlés
  2. És együtt nyertünk jegyet! :D

    VálaszTörlés
  3. én pont most olvasom a mennyei tűz városát. :) nagyon tetszik ez a sorozat, nem is tudom, miért halogattam ilyen sokáig az elolvasását. utána jönnek a pokoli szerkezetek és a bane krónikák. :)

    a filmet sajnos nem fogják folytatni, annyira alacsony volt a nézettség és kevés a bevétel.. mondjuk egynek nem volt rossz szerintem, bár úgy tényleg élvezhetőbb volt, hogy előtte elolvastam a könyvet. plusz jace karaktere nagyon jól lett megformálva, külsőre is kb így képzeltem el. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem az egyik legjobb írónő, akitől olvastam! :) ha megtetszik az egyik könyve, akkor garantált, hogy az összes többi is tetszeni fog. :)

      köszi az infót, erről nem tudtam. :/ én pedig nagyon vártam. amikor megtudtam, hogy Jamie fogja játszani Jace-t a filmben, nagyon megörültem, még a Sweeney Todd-ban megkedveltem. :)

      Törlés