2015. február 6., péntek

A hónap könyvei #1: január

A mai bejegyzéssel egy új rovat indul itt a blogon, mégpedig a hónap könyve(i) címmel. Ebben a rovatban szeretném bemutatni nektek az aktuális kedvenc könyveimet, amiket az elmúlt hónapban olvastam, és amelyik nagyon tetszett. Lehet, hogy kettőt is fogok választani alkalmanként, de igyekszem egy kedvencet bemutatni.
1. Regina Swoboda: Női rafinéria
Ezt a könyvet karácsonyra kaptam a szüleimtől, és januárban neki is álltam kiolvasni. Nekem nagyon tetszett, sok hasznos dolgot tudhatunk meg a párkapcsolatokról, arról, hogy nőként milyen magatartási stílusokon, elemeken érdemes változtatni, hogy pozitív, hosszan tartó kapcsolatunk lehessen a párunkkal. Ahhoz is remek tippeket kapunk, hogy miképp közelítsünk meg egy kényes témát, szituációs példákkal kiegészítve. Szerintem minden nőnek érdemes elolvasnia, bár vannak benne olyan dolgok is, amit én alapvetőnek tartok, számomra nem elképzelhető másképp (bánni azzal, akit szeretünk).
2. Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt
Ez a könyv nagyon nagyon tetszett, bár egy kicsit megijedtem, hogy nephilimeznek benne. Azt hittem, hogy Cassandra Clare nephilim látásmódját koppintják majd a könyvben, mert ez később készült, mint a Végzet ereklyéi, de szerencsére teljesen más nézőpontot ismerhettem meg, és a bukott angyalos vonal is nagyon tetszett. Egyetlen problémám a főszereplő srác nevével volt: Folt. Na most ez nagyon gagyi névválasztás, szerintem egyáltalán nem passzolt a karakterhez. Ha már mindenképpen különleges nevet akart adni az írónő a srácnak, akkor kicsit jobban megerőltethette volna magát. Mindenesetre ez egy jó kis szórakoztató könyv, izgalmas olvasmány. Nagyon várom, hogy a folytatását is elolvassam, bár arról úgy hallottam, hogy nem lett olyan ütős, mint az első rész.

Hogy tetszik nektek az új rovat? Olvastátok már valamelyik könyvet?

5 megjegyzés:

  1. Biztos jó a fenti könyv, az lenne az igazi, ha lenne férfiaknak szóló is és el is olvasnák. De ők nem vekengenek ilyesmin. Csak a nők változzanak, hogy a férfinak jó legyen. OK, persze a párkapcsolatnak, de mindig azt látom, hogy leszámítva pár tényleg játszmázós nőt, mindig a nő alkuszik meg, pedig a férfiak elég kevéssel beérik és nem értik a játszmát, csak a világos beszédet. Van, amikor meg gyökeresen meg kellene változni a nőnek, hogy tetsszen a férfinak, kérdés, megéri-e, mégha nagy is a szerelem, vagy talán jobb keresni egy olyan pasit, akinek úgy vagy jó, ahogy éppen vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igazából még a női és a férfi agy című könyveket is szívesen ajánlom, ha valaki szereti az ilyen témákat, abból is sokat lehet tanulni a saját és a másik nemről is.
      a fenti könyv sokkal inkább arról szól, hogy megértsük mi megy végbe a férfiak fejében, hogyan kommunikáljunk hatékonyabban velük. persze ha már annyira nem ért szót a két fél, és kiderül, hogy nem ugyanazok a célok hajtják őket, akkor az sem segítene, ha bármelyikük megváltozna.

      Törlés
    2. Hát lehet, hogy nem akarok hatékonyabban kommunikálni azzal, aki ellenszenves, az a baj :) És többnyire ez nem a nemeken múlik, bár aláírom, hogy a férfiak (úgy általában) kevésbé bonyolultabbak és problémázósak, nekem bajom még csak nőkkel volt, mert szeretnek belemászni az ember életébe és túlgondolni a dolgokat. Három pasival élek együtt, bár ebből kettő kisorú :D albérletben is laktam pasikkal, valahogy ott sosem volt gond, ha valaki felhozott valakit vagy véletlenül elfelejtette levinni a szemetet, nem volt se kibeszélés, se áskálódás. Biztos szerencsém is volt velük, persze. Lányokkal, hajjaj, számolták, ki hányszor mit csinált és nem csinált és ment a versengés. Tudom, férfiaknál meg rangsor van, senkinek sem egyszerű.

      Törlés
  2. Az első könyv érdekesnek tűnik, meg fogom nézni magamnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. érdekes könyv, szerintem érdemes megnézni. :)

      Törlés