2015. szeptember 5., szombat

Clean eating recept: Brownie

A nagy népszerűségnek örvendő brownie elkészítésére adtam a fejem, de semmiképpen sem akartam a hagyományos, egészségtelen verziót elkészíteni, így utánakerestem a neten clean verziónak. És találtam igen sokfélét, olyat is, amit édesburgonyával vagy éppen cukkinivel lehet megcsinálni. Én azonban egy zabpehelylisztes verzió mellett tettem le a voksomat.

Nézzük a receptet (ebből 16 darab, 5*5 cm-es brownie jön ki):
80 g zabpehelyliszt
10 g Stevia
28 g kakaópor (cukrozatlan!)
30 g csokis fehérjepor
6 evőkanál kókuszolaj
155 g görög joghurt (ha tudsz, vegyél zsírszegény vagy 0%-osat, nekem 10%-os volt, a tápértékeknél ezzel számoltam)
2 teáskanál vanília aroma
2 tojás + 2 fehérje
A recept nagyon egyszerű lesz:
1. Keverd össze a száraz alapanyagokat.
2. Keverd össze a nedves alapanyagokat, majd add hozzá a száraz anyaghoz.
3. Egy kb. 20*20 cm-es tepsiben süsd meg a brownie-t 175°C-on, nagyjából 20-30 perc alatt. Ha fél adagot csinálsz, ügyelj rá, hogy kisebb tepsiben csináld meg, különben nagyon vékony lesz! (Az eredeti recept fele ennyi anyagot írt ugyanekkora edényhez, ezért a fotón is láthatjátok, hogy kis vékonyka brownie-k készültek.)
A brownie-kat le lehet fagyasztani is, így később is elfogyaszthatod, nem kell egyszerre megenned mindet. :)

Tápanyag információ:
1 szelet brownie tartalmaz:
Energia: 92,5 kcal 
Fehérje: 3,8 g
Zsír: 6,04 g
Szénhidrát: 4,9 g

(A képeken szereplő mennyiség fél adag.)
Ha kipróbáljátok a receptet, örömmel venném, ha küldenétek róla képeket! :)

2 megjegyzés:

  1. Ez a recept nagyon jól hangzik! Zabpehely lisztet már sok helyen láttam recepteknél, de még sosem próbáltam - lehet teszek vele egy próbát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. érdemes kipróbálni! :) ugye a zab minden formájában szuper tápanyagforrás.

      Törlés