2015. október 26., hétfő

Könyvélményeim #3: ÉTTREND

Már régen volt könyvélmény itt a blogon, pedig nagyon szeretek olvasni. Sajnos hónapok óta nem igazán volt időm olvasni, könyvtárba járni (szórakoztatásképpen, mindig csak a sulis teendőimhez mentem könyvet kölcsönözni). Ma egy olyan könyvről lesz szó, amely az egészséges étkezést állította középpontba, mégsem egy receptes könyvről van szó.
Tonia Reinhard: Éttrend című könyve olyan alapélelmiszereket mutat be, amelyeket fogyasztva egészséges életmódot valósíthatunk meg. A könyvben szereplő alapélelmiszerek fogyasztására is kapunk javaslatokat, ugyanis a legjobb elkészítési technika különböző élelmiszerek esetében eltérő lehet. Van olyan zöldség, ami párolással őrzi meg a legtöbb tápanyagot és vitamint, míg mások sütve, főzve vagy nyersen fogyasztva vannak a legjobb hatással a szervezetünkre.
A könyv különböző fejezetekre bontja az élelmiszereket, így a zöldségek, gyümölcsök, gombák magvak és olajok, a fűszerek, gabonák, húsfélék, italok, és táplálékkiegészítők külön fejezetekben találhatóak. Ezután egy tápanyagtáblázatba is összefoglalták a legfontosabb tudnivalókat, és egy fogalomtár is a segítségünkre lehet, hogy mindent megértsünk az egészséges életmódról, a biológiai, kémiai folyamatokról.


Az élelmiszerek bemutatását mindig azzal kezdi az írónő, hogy honnan ered az adott élelmiszer, mik azok a vitaminok, tápanyagok, amikben gazdag, majd a miért egészséges? kérdésre általában egy kutatással, tanulmánnyal alátámasztott válasz érkezik. A "dióhéjban" részben megtudhatjuk, hogy honnan ered a növény/élelmiszer, mikor van a szezonja, miért kiváló az egészségünkre (összefoglaló a fent említett szöveges részből), illetve arra is választ kapunk, hogy otthoni termesztése lehetséges-e, mennyire nehézkes vagy könnyű. A legcélszerűbb felhasználási módnál azt tudhatjuk meg, hogy főzni, párolni, sütni, pirítani, esetleg nyersen fogyasztani a legjobb-e. A szöveg mellett mindig megtalálhatjuk az egy adag tartalmára vonatkozó tápanyag információkat, vagyis azt, hogy hány kalória, mennyi fehérje, zsír, szénhidrát van a termékekben. (Itt azt is feltüntetik, hogy a zsírtartalomból mennyi a telített zsír (jó zsírok), illetve a rosttartalmat is megismerhetjük.)

Végére hagytam a személyes véleményemet, hiszen az alapinformációkra is biztosan sokan kíváncsiak voltatok. Nekem nagyon tetszik ez a könyv, azt gondolom, hogy mindenkinek hasznos lenne megismerkednie vele. Ha számít az egészségünk, és nem csak rövid távon vagyunk hajlandóak tenni érte, akkor bizony ezt a könyvet érdemes lenne lapozgatni. Gyümölcsök közül az összes kedvencem egészséges, zöldségek közül már nem ennyire egyszerű választani, de azt hiszem én is egyre nyitottabb vagyok az új dolgok kipróbálására.
Amiért nagyon tetszik, az az, hogy nem csak azt tudhatjuk meg, hogy miért egészségesek ezek az élelmiszerek, de a tápanyagokra és az otthoni termesztésre is kapunk információkat. Mivel én úgy nőttem fel, hogy apukám folyamatosan termesztette nekünk a zöldségeket, és gyümölcsöket, így számomra tényleg érdekes egy kicsit jobban belelátni abba, hogy melyikkel mennyire lehetett/lehet egyszerű dolga. :)

Mit gondoltok, kíváncsiak vagytok erre a könyvre?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése