2015. december 5., szombat

Ötletek egészséges ebédre

Nemrégiben érkezett hozzám olyan kérés, hogy szeretnétek főételeket is látni itt a blogon, recept formájában. Mivel alapesetben igyekszem egészséges ételeket enni, így egy olyan bejegyzésben foglalnám össze most ezt a kérést, amiben több opciót is megmutatok ebédre, röviden írok az elkészítéséről is.
1. Natúr fűszeres csirkemell filé, rizzsel, főtt kelbimbóval:
A csirkemellfilé számomra az étkezésben nagyon fontos szerepet kap, szinte csak csirkemellet eszem, valamint halat, hiszen magas a fehérjetartalma, ami elengedhetetlen az izmok építéséhez.
Legegyszerűbben kókuszolajon, vagy olíva olajon sütöm ki a húst, amire egy kis fűszerkeveréket szoktam szórni (Vegeta Naturella fűszerkeverékek). Ritkábban be is szoktam pácolni előző este egy kis olíva olajjal (olyan mennyiséggel, ami éppen ellepi), fűszerekkel, így igazán át tudja venni az ízeket, majd másnap frissen kisütöm. 
Köretnek rizst, és zöldséget szoktam enni, amiből is a zöldség élvez nagyobb részt. A rizs lehet bármilyen, de abból is jobb a barna verzió, én tasakos rizst szoktam megfőzni, ez nagyon egyszerű, és max fél óra alatt kész van, onnantól számítva, hogy feltettem főni. A kelbimbót jelen esetben szépen megtisztítottam, félbe vágtam. Ez ahhoz kell, hogy a kelbimbó kevesebb vitamint, tápanyagot veszítsen, hiszen hamarabb megfől, ha félbevágjuk. Egy edénybe vizet engedünk, forrás után tesszük bele a kelbimbót, így 4-5 perc alatt elkészül. 

2. Sült csirkemell salátakeverékkel, sült édesburgonyával:
A csirkét itt felkockázva sütöttem meg, ami nem nagy különbség, de egy kicsit változatosabb az étkezésünk. A kedvenc salátakeverékemet adtam hozzá köretnek, és édesburgonyát sütöttem hozzá. Ahogy a neve is mutatja, az édesburgonya kifejezetten édes zöldség, ami színben, állagban a sütőtökre hasonlít, kicsit ízben is. Sütőben 20-25 perc alatt elkészül, kb. 180°-on szoktam sütni.

3. Grillezett lazacfilé, barna rizs, főtt brokkoli:
A grillezett lazacfilé helyes elkészítési módját ebből a videóból tanultam meg, nézzétek meg Ti is, és szuper lesz a lazac!
A barna rizst szintén tasakos formában vásárolom, a Riceland-es rizseket szeretem. :) Gyorsan elkészül, és finom.
A brokkolit egyszerűen megfőzöm, forrásban lévő vízbe helyezem, és 4-5 perc múlva kész is! A biztonság kedvéért késsel ellenőrzöm, hogy szépen megpuhult-e.
Tálalásra kész is az ebéd!

Ti melyik ötletet készítitek el?

2 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem kelbimbót, de nálunk a gyerek minden zöldséget szeret, a brokkolit főleg, mert olyan, mint egy fa. A videót megnézem, köszönöm, vár a fagyasztott lazac, még nem mertem megcsinálni :)
    Ki kellene próbálnom a tasakos rizst, ha ennyire finom. Köszi a tippeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is először ettem kelbimbót, de be kell vallanom, hogy ízlett. :)
      nincs mit! :)

      Törlés