2015. december 1., kedd

Recept: Mézeskalács ízű muffin (teljes kiőrlésű lisztből)

Kéréseteknek megfelelően, ma egy receptet olvashattok, mégpedig a karácsonyi asztalra is tökéletes, mézeskalács ízű muffinét. A karácsonyi recepteket nézegetve akadt meg a szemem ezen a muffinon, amit egy karácsonyi Nők Lapja Konyha Desszert különszámban láttam. Kicsit átalakítottam a receptet a saját ízlésemnek megfelelően, így készült el a Mézeskalács ízű muffin. :)
Hozzávalók (kb. 19 darab standard muffinhoz):
30 dkg teljes kiőrlésű liszt
fél csomag sütőpor
50 dkg darált mandula
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék (én a Lucullus fűszerkeverékét használtam)
12 dkg cukor (vagy ennek megfelelő édesítő)
1,25 dl olíva olaj
1 tojás
1,5 dl natúr joghurt
1 dl tej

Elkészítés:
1. A lisztet, a sütőport, a darált mandulát, a mézeskalács fűszerkeveréket keverjük el egy tálban, majd a többi hozzávalót is adjuk hozzá, keverjük el.
2. A muffinformákba tegyünk papírt, vagy kenjük ki vékonyan olajjal. Az előbbi megoldással a plusz kalóriák elkerülhetőek. A tésztával kb. 3/4-ig töltsük a mélyedéseket, bár nagyon nem fog megnőni sülés közben.
3. 180°-on 20-25 perc alatt megsütjük a muffinokat, majd hűlni hagyjuk. Ha szeretnétek, megszórhatjátok egy kis porcukorral, hogy igazán kijöjjenek az ízek!
Tápanyag információ:
Egy darab muffin tartalmaz:
Energia: 168 kcal,
Fehérje: 3,61 g,
Zsír: 6,86 g,
Szénhidrát: 18,5 g.

Az eredeti receptben darált dió van, és egyszerű, bármilyen liszt, ezeket lecseréltem, mert előbbit nem szeretem, utóbbi helyett pedig tudunk jobbat. Az eredeti receptben a cukor mennyisége is magasabb, kipróbálás után mondhatom, hogy a csökkentett cukormennyiség is bőven elég az édes ízek eléréséhez.
A muffin nagyon finom, nem az a száraz anyag, és a mézeskalácsos íz is kifejezetten jól érződik benne, így ha a hagyományos mézeskalácsot elkészítitek karácsonyra, akkor ezt nem javaslom, mert nagyon hasonló ízük van. Vagy egyiket, vagy másikat javasolnám. :)

Remélem tetszett Nektek ez az egyszerű, ám nagyon finom muffin recept! Ha elkészítitek, örömmel néznék róla képeket, akár e-mailben (a contact menüpontban megtaláljátok a címem), akár facebook-on, vagy instagramon a @lilla.varga taget használva. :)

6 megjegyzés:

  1. Uuu, ez nagyon jól hangzik :) Én a cukrot szerintem ertiritre cserélem, azzal a ch-szintet még jobban lehet csökkenteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. abszolút kicserélhető, igen! :)

      Törlés
  2. Kösziii! Mindenképp elkészítem én is! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez egyszerűbb, nem kell szaggatni :) Anyám egyszer kihagyta az almás lepényből a cukrot, csak a tészta részben volt, a töltelékben nem, hát ha nem mondja, fel sem tűnik :) Igazad van, nem kell annyi cukor, csak rossz szokás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. így van! amennyire lehet, igyekszem kiiktatni a cukrot, és inkább édesítőszerrel készíteni a sütiket, na meg persze egészségesebb verziókat gyártani. :)

      Törlés