2015. december 14., hétfő

Ünnepváró TAG

Kaminál találkoztam a hétvégén ezzel a kérdezz-felelek bejegyzéssel, amit én is ki szerettem volna tölteni, így ma ezt olvashatjátok! Ha kíváncsiak vagytok a karácsonyi szokásaimra, akkor ez a poszt kötelező olvasmány. :)
1. Általában mikor kap el az ünnepi hangulat?
Elég változó, hogy mikor kezd el bennem kialakulni az ünnepi hangulat, van, hogy már hetekkel karácsony előtt sikerül hangulatba kerülnöm, de idén valahogy nehezebben megy. Az időjárás is sokat számít nálam, ha nincs elég hideg, csípős téli idő, akkor sokkal nehezebben hangolódom. Segíthetnek az illatos, fűszeres, igazán karácsonyi illatú gyertyák, vagy Yankee Candle tartok, a karácsonyi vásár, illetve az ünnepi dekorációk.

2. Mit szeretsz legjobban a karácsonyi időszakban?
Magában az ünnepben azt szeretem, hogy a család együtt van, történjen bármi, ekkor mindenki hazamegy, és a szeretteivel ünnepel. Összehozza a családokat, és talán ezt szeretem a legjobban a karácsonyban. Na meg persze a finom ételeket, a sütiket és az is mosolyt csal az arcomra, amikor látom, hogy az ajándék, amit választottam, elnyeri az ajándékozott tetszését. :)

3. Melyik a kedvenc ünnepi illatod?
Ha illatgyertyákban, vagy tartokban gondolkodok, akkor az egyik kedvencem a Yankee Candle Christmas Eve tart, de a Christmas Cookie is nagyon nagy kedvenc. Ha egyéb illat, akkor a mandarin/narancs-fahéj, alma-fahéj kombinációi.
4. Melyik szín, vagy színek jelképezik számodra a karácsonyt?
Nekem az arany, és ezüst díszek mellett a piros, de a fenyő zöld színe is a karácsonyt juttatja eszembe. Ezek mellett nagyon tetszenek a kis fehér színű műfenyők is. :)

5. Mikor sütöd meg a mézeskalácsot?
Általában ez anyu reszortja, nekem pedig az egyéb sütik jutnak. A mézeskalács nálunk a nagymamámtól kapott recept alapján készül, karácsony előtt 2-3 héttel már érdemes elkészíteni, hogy megpuhuljon a tésztája.
6. Mikor kezded el megvenni az ajándékokat?
Ősszel már indul nálam a keresgélés, a nézelődés, hiszen eddig az egyetem miatt vizsgákra már az összes ajándékot be kellett szereznem, hogy a tanulásra tudjak koncentrálni. Idén szerencsére a karácsony, nyugodt és békés lesz ebből a szempontból, de szilvesztert követően bizony neki kell állnom készülni az államvizsgára.

7. Mindent szépen becsomagolsz?
Igen, igyekszem szépen csomagolni, bár ebben apu bőven felülmúl mindenkit a családban. És egy csomó helyen celluxozik, ami néha őrületbe tud kergetni, mert nem szeretem tépni a csomagolást, mivel én mindig elteszem az épen maradt anyagokat, későbbi újrahasznosítás céljából. :)

8. Van adventi kalendáriumod?
Nagyon régen volt még, amikor kicsik voltunk tesómmal, de nem is emlékszem, hogy mióta nincs.
9. Van olyan dolog, tárgy, motívum, amiről mindig a karácsony jut az eszedbe?
Hóember, rénszarvas, mézi.

10. Van olyan film, amit mindig megnézel decemberben, hogy azzal hangolódj az ünnepekre?
Nincs. Kisebb koromban sem voltam odáig meg vissza a Reszkessetek betörőkért, persze láttam én is, de hogy minden évben megnézzem, az kicsit túlzásnak tűnik. A Love, actually-t szeretem még, de nem tudnék egy filmet minden évben megnézni, annyira talán egyik sem tetszik, ami karácsonyi.

+1. A legkedvesebb karácsonyi emléked.
Nem tudom, hogy teljes mértékben karácsonyi-e, vagy csak téli, de emlékszem egy olyan esetre, amikor apával és tesómmal hóembert építettünk, és apa megépítette a kutyánk hó"ember" verzióját is. Még fénykép is tanúsítja. :) Sokat szánkóztunk együtt, kicsit hiányoznak ezek az élmények. Sajnos a havazás nem túl gyakori és tartós mostanában.

Remélem tetszett Nektek a mai személyes jellegű poszt, ha van kedvetek kommentben írjátok meg, hogy ti mit válaszolnátok az egyes kérdésekre.

2 megjegyzés:

  1. Főleg azért jók az ünnepek, mert ilyenkor szünet van és leül a család. Elvileg nem kell rohanni, idegeskedni, ezért is van nálunk ebéd utáni vendégjárás, hogy ne kelljen 20 embert megetetni 3-féle fogással.

    VálaszTörlés