2016. január 20., szerda

Recept: Sajtos-tejszínes csirkemell

A mai bejegyzésben a karácsonykor elfogyasztott, és egyben kedvenc sajtos-tejszínes csirkemell receptjét hoztam el Nektek! Anya találta ezt a receptet évekkel ezelőtt, és nagyon hamar felvettük a bevált ételek listájára. :) Nem ez a legegészségesebb fogás, de mivel imádom a sajtot, így néha belefér.
Hozzávalók 4 személyre:
4 szelet csirkemell
20 dkg sajt (lehet a fele füstölt is, de csinálhatod csak egy fajtából is)
kevés liszt
tojás
2 dl főzőtejszín

Elkészítés:
1. A 4 szelet húst enyhén sózzuk meg.
2. A lereszelt sajt felét egy olyan sütőtálba szórjuk, amelynek van fedele is, ha nincs ilyenünk, akkor majd egy alufóliával kell lefedni. 
3. A húst lisztbe és felvert tojásba forgatjuk, majd mehet a tálba a sajt felére.
4. Amikor mindegyik szelet húst elhelyeztük, ráöntjük a tejszínt és a sajt másik felét, közben a sütőt 180°-ra melegítjük.
5. Az edényt lefedjük az alufóliával, illetve ha olyan edényünk van, aminek van teteje (pl. kacsasütő vagy fedeles jénai), akkor a tetejét tesszük rá a tálra. Így tesszük be a bemelegedett sütőbe.
6. 20 perc múlva levesszük a fedőt, vagy az alufóliát és folytatjuk a sütést még kb. 35 percig, amíg aranybarnára sül a sajtos rész. :)
7. Ha elkészült a husi, várjunk kicsit vele, hadd hűljön, majd fogyasszuk krumplipürével! (Ezzel a legjobb.)

Hogy tetszik Nektek a mai recept? Kipróbálnátok?

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik! Szerintem kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezt örömmel hallom! :) bízom benne, hogy nem fogsz csalódni :)

      Törlés
  2. Ez nagyon jó, én is szeretem :)

    VálaszTörlés
  3. Én ezt natúrabban szoktam, a sózott-borsozott húst vajban szoktam hirtelen megpirítani serpenyőben, majd tejszínnel és reszelt sajttal megsütöm a sütőben, alufóliával a tetején, a végén pedig légkeverésessel megpirítom. A tiéd is jól hangzik, majd kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm, írd meg, hogy tetszett, ha elkészítetted! :)

      Törlés