2016. február 17., szerda

Fit Journal #1

Mostanában egyre fontosabb számomra, hogy a lehető legjobban étkezzem, és minél többet mozogjak, így gondoltam belefogok egy fitnesz napló írásába, amiben az elért eredményeket foglalom össze. Így itt fog helyet kapni az, hogy például mennyire tudtam tartani magam az egészséges ételekhez, bűnöztem-e az utóbbi időben, és hogy mennyire gyakran sikerült edzenem. Remélem, hogy ti is motiválónak fogjátok találni ezt a rovatot, mert azt gondolom, hogy ha együtt küzdünk, akkor talán könnyebben megy majd az életmódváltás és megtartás.

Az első bejegyzésben őszintén írok arról, hogy milyen viszonyom van a rendszeres testmozgással, milyen mozgást végzek, milyen rendszerességgel, és persze némi plusz infót a korábbi tapasztalataimról.
Nagyjából 2,5 éve kezdtem bele az életmódváltásba, akkor még inkább csak a testmozgásra figyeltem, majd fokozatosan leszoktam az előre fagyasztott ilyen-olyan húskészítményekről (pl. előkészített csirke, sajttal-sonkával töltve, és hasonlók), a pizzákról, a nassolni valókról, mint a chipsek, sós vagy édes kekszek.
Forrás
Egyre jobban igényeltem a heti 4-5 pilatest, amit nagyjából 45 perc-1 óra hosszáig végzek. Cassey Ho, vagyis a Blogilates videók alapján edzek, amiket eleinte havi naptár szintjén követtem is, de rájöttem, hogy nem szeretem mindig azokat a gyakorlatokat végezni, amik éppen aznapra előre vannak ütemezve. Ezért hosszabb ideje magam tervezem az adott napi edzéseket. Nem tervezek napokra előre, inkább az aktuális hangulatomnak megfelelően, kedv szerint választok. :) Így sokkal jobban megy az edzés. A Blogilates mellett volt egy időszakom, amikor Jillian Michaels-re edzettem, kifejezetten kemény edzések voltak, illetve a BeFit youtube csatornáját is követem. Ezeken kívül még a Fitness Blenderre is sokan esküsznek. Én ez utóbbit még nem próbáltam, de elképzelhető, hogy a jövőben lesz rá példa.
A nyáron lehetőségem volt személyi edzővel edzeni, konditeremben, amit nagyon élveztem, a 2 év pilates eléggé megedzett már, de persze a konditerem egészen más környezet. Remélem, hogy ha el tudok helyezkedni hamarosan, akkor újra tudok majd járni.
Forrás
Amit még szerintem sosem hangoztattam az edzésekkel kapcsolatban, az az, hogy nem szeretem a cardio edzéseket. Néha nagyon a halálomon vagyok, folyik rólam a víz és abszolút nehezen veszem rá magam. A négyütemű fekvőtámaszt például kifejezetten utálom! Ennek ellenére az utóbbi időben elég sokat cardiozom, igyekszem beilleszteni minden edzés elejére, és végére egy-egy rövidebb, de intenzív gyakorlatsor formájában. :) Mert bár nem a kedvencem, mégis szerves része az alakformálásnak.
Az étkezés megy a legnehezebben számomra az egész életmódban. Sajnos nehezen tudom megállni, hogy az ajándékba kapott csokikat, sütiket szépen lassan egyem meg, így legtöbbször nem is vásárolok magamnak ilyesmit, sütiből pedig olyan fajtát készítek, ami belefér a tiszta étkezésbe. Két olyan év is volt már, amikor mondtam a családnak, hogy nem kérek mikulás és nyuszi figurát, sem egyéb csokit, szeretném kizárni ezeket, inkább csak egy évben 1-2 alkalommal fogyasztani. Egy jó kemény edzés mennyivel több boldogsághormont szabadít fel! :)
Ennek tükrében azt gondolom, mindig van min dolgozni, és folyamatosan fejlődni kell, törekedni a jobbra. Ezért is indítom el ezt a naplót, hogy jobban követni tudjam az étkezésemet, és talán, ha veletek is megosztom itt időről-időre, akkor kevésbé fogok bűnözni, és jobban odafigyelek majd arra, mit eszem meg.

Ti hogy álltok a tiszta étkezéssel? Számotokra mik a legfőbb motivációs források a tiszta étkezés, mozgás kapcsán?

7 megjegyzés:

  1. Ezeket a csirketallér meg nem tudom milyen töltött-panírozott dolgokat én nagyon drágának tartom, ezért nem is szoktam venni, ami becsúszik néha, az az Iglo panírozott halrúd, abból is a tésztás, ami nagyon finom. Szerintem nem kell megvonni a csokit sem, csak nem egyszerre kell befalni a csokifigurát :)
    Nagyon nekem nem kell motiváció az egészséges ételekhez, mert szeretem őket, csak hát nem nagyon laktatnak :) Sokat enni meg nem szoktam, sem kétszer szedni. Engem nem is az alak, hanem a szép bőr és az egészséges fogak motiválnak, amikor lemondok a cukorról, csokiról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az az igazság, hogy a lehető legjobban úgy lehet étkezni, ha a lehető legkevésbé feldolgozott ételeket választjuk, és ezt mi magunk készítjük el. a liszt, a cukor elhagyása pedig nemcsak az alakunkra van hatással, ahogy te is írtad, de számos pozitív hatása van.
      a csokikkal az a probléma, hogy amit tömegesen lehet venni, azokban az összetevőlista első helyén bizony a cukor áll, ami így nem egészséges, még ha csak 1-1 kockát engedünk is meg magunknak. így ezt a csokit én olyanra cserélném, ha egyáltalán, amiben nincs cukor, és tisztának mondható.

      Törlés
  2. Imádom a Blogilatest de nekem önmagában már kevés. Kell mellé a kemény cardio, a futás, a HIIT és a súlyzós edzések is. De kezdőknek szerintem ideális a Cassyféle pilates és azoknak is, akik esetleg nagyobb súllyal kezdenek bele az életmódváltásba.
    Én a kajával úgy vagyok, hogy heti 2 csalóevést engedek meg magamnak. Ez lehet pizza, süti, csoki vagy épp sültkrumpli. De ezen a napon a többi étkezésre nagyon odafigyelek.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a blogilates mostanában sok jó videóval jelentkezett, sok-sok cardio videója van, amik elég kellemesen izzasztóak szerintem, illetve intenzívek. szerintem mindenki megtalálja nála azokat, amik beilleszthetőek a rutinba. viszont abban igazad van, hogy például karra én az intenzív rövid videók mellé súlyzózok is, így tudtam megőrizni a személyi edzés során kialakult karizmaimat. :)

      Törlés
  3. Valamiért én a Blogilates videókat nem szeretem, vagyis magát a csajt. Túl magas hangon beszél és ez irritál egy idő után. JM 30 napos edzését nyomom most. Az étkezéssel meg úgy vagyok, hogy igyekszem figyelni mit eszem. Nem veszek nasit, néha-néha azért van,hogy becsúszik egy két kocka csoki. A múlt héten szüleimnek születésnapjuk volt, ezért tortát ettem. Viszont úgy vagyok vele, hogy ennyi belefér. Mégsem tilthatom el magam mindentől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sokan nem szeretik őt, mert miközben csináljuk a gyakorlatokat, mindig mesél, és van hogy azt kérdezi, milyen színű éppen a körmünk, ami egyeseket igen, irritálhat. :) viszont én valahogy bírom, néha olyan, mintha ismerném, annyi mindent mesél magáról. sok fitnesz guruval meg az a baj, hogy nem vonatkoztatnak el soha az edzéstől.
      Jillian például van, hogy elkezd járkálni és csak a két csaj csinálja a gyakorlatokat mögötte... én úgy vagyok vele, hogy mindenben meg lehet látni a pozitívumokat, meg persze a negatívumokat is.

      persze, én sem mondom azt, hogy ha szülinap van, akkor nem eszek tortát... de egy héten max 1 étkezést lehet csalni, és akkor még nem lesz belőle gond. ha ez több mint egy alkalom, akkor már nincs az az isten, hogy "na jó, majd ledolgozom".

      a mindennapokban cél, hogy elkerüljem a lisztet, cukrot (többnyire ezzel már nincsenek gondok), és tényleg odafigyeljek még jobban, hogy mit és mennyit fogyasztok. :) ez lenne a célja a bejegyzés sorozatomnak.

      Törlés
    2. A karácsonyi időszak ezek alól persze kivétel. :D

      Törlés