2016. április 11., hétfő

Clean eating recept: Chia puding

A chia magokról bizonyára többen hallottatok már, hiszen sokféle tápanyagot tartalmaznak, nagyon jó tápanyagforrások. A chia mag leginkább omega-3 zsírsavtartalmáról ismert, ami nagyon magas, átlagosan 25% körüli, ami a legjobb ismert növényi omega-3 zsírsav forrásunkká teszi.
Ha beáztatjuk, a saját tömegének 12-szeresét tudja magába szívni, és zselés állagot vesz fel. Ez a zselés állag megmarad a gyomorban is, így lassítja a szénhidrátok és cukrok lebomlását. A chia mag fogyasztása fogyni vágyóknak is ajánlott. Az azték zsálya néven is ismert chia mag segíti az izomépítést is, energizáló hatású, szuperételnek minősül.
Lássuk, én hogyan készítek chia pudingot!
Hozzávalók (2 adaghoz):
35 gramm chia mag
3 dl növényi tej
1 közepes banán
tetszés szerint áfonya
Az elkészítése pofonegyszerű, hiszen csak össze kell keverni egy tálkában az összetevőket, majd néhány órára a hűtőbe tenni, hogy a magok megduzzadjanak. (A képeket elkészítéskor készítettem, így a magok még nem szívták magukba a tejet.) Érdemes fogyasztás előtt időben összerakni, hogy a pudingos állagot elérjük. Ízvilágát tekintve, a növényi tej ízét, és a gyümölcsök ízét szívja magába, önmagában semleges ízű mag. Épp ezért nagyon jól lehet variálni a chia pudingot, és érdemes is kísérletezni az ízekkel!
Én uzsonnára, vagy reggelire szoktam fogyasztani.

Végül, a tápanyag információ:
Egy adag tartalmaz:
Energia: 177,94 kcal,
Fehérje: 2,2 g,
Zsír: 7,025 g,
Szénhidrát: 27,65 g.

Készítettetek már chia pudingot? Mit gondoltok a chia magról?

15 megjegyzés:

  1. Hm, érdekes, nagyon guszta. Milyen növényi tejet használtál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kókusztejjel készítettem. most egyébként akciós volt a tescoban és a sparban is az alpro kókusztej. :)

      Törlés
    2. Meg fogom nézni, mert amúgy elég drágák. (Ugye mi négyen vagyunk.) A tehéntejet viszont nem tudom meginni.

      Törlés
    3. hát, igen, sajnos elég drágák a növényi tejek, főleg, ha nem csak 1-2 adagot kívánunk csinálni. viszont elég gyakran szokták tescoban akciózni, és olyankor 599 ft-ért lehet hozzájutni, ami már elfogadható szerintem.

      Törlés
    4. Euros boltban mindig minden íz 580 Ft :)

      Törlés
    5. köszi az infót! nem járok euros boltba, mert nincs a közelben, de hátha másnak jól jön még ez az információ :)

      Törlés
  2. Én nagyon szeretem, főleg kókusztejjel és kesudióval, friss eperrel.
    Én turmixokba is szoktam tenni egy kiskanállal. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem is nagyon finom kókusztejjel! :) én még a zabkásáimat szoktam chia maggal felturbózni, úgy is nagyon élvezetes.

      Törlés
  3. Alig várom, hogy kipróbáljam, kíváncsi vagyok nekem mennyire jön be :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. majd jelezz vissza, hogy tetszett, ha van kedved! :)

      Törlés
  4. Chiát vadászok, de a Tescoban is csak zab van, mindenféle, itt a világ végén nem találom :( Esetleg Intersparban? Ha megyek megyeszékhelyre, talán ott lesz, vagy hol nézzem meg? Köszi, ha válaszolsz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sajnos chia magot üzletekben még sehol nem láttam, egyedül dm-ben, de ott nagyon drága. én netről rendelem mindig, vagy cleaneatingshop.hu-ról, vagy most innen rendeltem, mert olcsóbb volt:
      http://www.greenmarkshop.hu/chia-mag-omega-3/chia-mag-omega-3-500g
      tudom, én sem szeretek netről rendelni, de mindenhogy jobban jársz vele, még postaköltséggel is.

      Törlés
    2. egyébként még paleos boltokban, fitnesz (étkezés) témájú üzletekben tudom elképzelni.

      Törlés
  5. Válaszok
    1. én rendelni szeretem, így jobban jövök ki még szállítási költséggel is. :)

      Törlés